Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Wedergeboorte!

Wim Otto
Joost van der Gulden
Toen u de post uit de brievenbus haalde dacht u misschien heel even dat dit tijdschrift bij de buren bezorgd had moeten worden. Want eerlijk is eerlijk… TBV ziet er toch echt heel anders uit: moderner, frisser en uitnodigender. Gelukkig maar, want uw nieuwsgierigheid was waarschijnlijk gewekt en heeft u ertoe gezet om even goed te kijken naar wat voor moois er voor uw buren leek te zijn bedoeld.
https://static-content.springer.com/image/art%3A10.1007%2Fs12498-021-1427-x/MediaObjects/12498_2021_1427_Fig2_HTML.jpg
Dit resultaat kwam er niet vanzelf. Vlak voor het uitbreken van de coronapandemie wisselden SBBV-bestuur (met vertegenwoordigers van NVAB en NVVG) en TBV-redactie de eerste ideeën voor deze vernieuwing uit. Vervolgens is met hulp van adviesbureau Ravestein & Zwart een concept ontwikkeld voor dit TBV Nieuwe Stijl. Maar toen moest het grote werk nog komen. Zonder de forse inspanning van de uitgever van TBV zou het niet zijn gelukt om nu een compleet vernieuwd TBV aan te bieden. Dat geldt voor de nieuwe jas van het tijdschrift, maar zeker ook voor de expertise van de uitgever waar het gaat om het opzetten van de digitale ‘poot’: een online platform en een eigen LinkedIn-pagina. Wij noemen het een wedergeboorte. TBV verschijnt vanaf nu als twee-eiige tweeling: één basis, twee verschijningsvormen, elkaar aanvullend met behoud van eigen karakter.
TBV verschijnt vanaf nu als twee-eiige tweeling: één basis, twee vormen
TBV is herkenbaar aan een nieuw ontworpen logo. De interpretatie van de lichte verstrengeling van de letters b en v laten we graag aan u over, maar we hopen dat de toevoeging van de digitale media ertoe bijdraagt dat bedrijfs- en verzekeringsartsen meer met elkaar in dialoog gaan. Om hun kennis en ervaring te delen, maar misschien vooral om de zorg voor hun gezamenlijke cliënten te verbeteren. Dát moet dus, naast de mogelijkheid om bovenop de actualiteit te zitten, de belangrijkste toegevoegde waarde worden van onze online kanalen. Anders gezegd: met deze uitbreiding beoogt TBV een bijdrage te leveren aan ‘samenwerken waar het kan’.
Artikelen in TBV als tijdschrift zijn vanaf nu beter dan voorheen te herkennen aan de manier van opmaken, waarbij de gele kleur van het logo als ‘rode’ draad vrijwel overal is terug te vinden. Daarnaast heeft elke hoofdrubriek – met name onderzoek, praktijk en opinie – zijn eigen stijl, wat de herkenbaarheid ten goede komt.
Op pagina 38 en 39 krijgt u een indruk van TBV-online.nl én stellen de twee webredacteuren zich aan u voor. Zij zijn speciaal voor onze online-activiteiten aan de redactie toegevoegd. Maak vooral gebruik van de nieuwe mogelijkheden van het platform. Reageer op artikelen, lever zelf nieuwsberichten aan, doe verslag van een activiteit, kringbijeenkomst, webinar of symposium waarvan de inhoud ook voor collega’s interessant is. En vul de agenda.
Rond het moment van verschijnen van dit blad zullen de NVAB en NVVG ieder een eigen nieuwsbrief versturen, gewijd aan TBV Nieuwe Stijl. Via dat bericht én op ons platform kunt u zich aanmelden voor de TBV Nieuwsbrief. Wij attenderen u dan geregeld op de interessante nieuwe bijdragen op TBV-online. Dat gaan wij trouwens ook doen via onze eigen TBV LinkedIn-pagina.
Veel leesplezier en… verken vooral de mogelijkheden van onze digitale media.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen
account, maak dan hieronder een account aan.
Lees ook de spelregels.