De wens is om de opleiding te optimaliseren door vaker gebruik te maken van bestaande digitale leermiddelen zoals e-learning en video’s en door nieuwe digitale technologie (met Artificial Intelligence) toe te voegen. Met dit laatste kunnen nieuwe leervormen geïntroduceerd worden. Denk aan het oefenen van gespreksvaardigheden met gesimuleerde patiënten in een virtuele leeromgeving. De ambitie van het project is dat met eenzelfde aantal opleiders, meer bedrijfsartsen kunnen worden opgeleid. NSPOH en SGBO werken in dit project samen met de Maastricht University, Human Total Care, Arbo Unie en Perspectief groep. Daarnaast sluiten ook softwareontwikkelaar The Simulation Crew en e-learning ontwikkelaar Blend leren aan. Kijk hier voor meer informatie.
Digitale leervormen moeten bedrijfsartsenopleiding efficiënter maken
Nieuwe digitale leervormen ontwikkelen waarmee bedrijfsartsen met minder tijd van hun opleiders evengoed of beter kunnen worden opgeleid. Dat is het doel van het recent gestarte project Digitale Innovatie Opleiding Bedrijfsart (DIOBA). Het driejarig onderzoek wordt uitgevoerd door NSPOH en SGBO met subsidie van ZonMw.