Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Digitale leervormen moeten bedrijfsartsenopleiding efficiënter maken

Diederik Wieman
Nieuwe digitale leervormen ontwikkelen waarmee bedrijfsartsen met minder tijd van hun opleiders evengoed of beter kunnen worden opgeleid. Dat is het doel van het recent gestarte project Digitale Innovatie Opleiding Bedrijfsart (DIOBA). Het driejarig onderzoek wordt uitgevoerd door NSPOH en SGBO met subsidie van ZonMw. 
© wladimir1804 / Stock.adobe.com

De wens is om de opleiding te optimaliseren door vaker gebruik te maken van bestaande digitale leermiddelen zoals e-learning en video’s en door nieuwe digitale technologie (met Artificial Intelligence) toe te voegen. Met dit laatste kunnen nieuwe leervormen geïntroduceerd worden. Denk aan het oefenen van gespreksvaardigheden met gesimuleerde patiënten in een virtuele leeromgeving. De ambitie van het project is dat met eenzelfde aantal opleiders, meer bedrijfsartsen kunnen worden opgeleid. NSPOH en SGBO werken in dit project samen met de Maastricht University, Human Total Care, Arbo Unie en Perspectief groep. Daarnaast sluiten ook softwareontwikkelaar The Simulation Crew en e-learning ontwikkelaar Blend leren aan. Kijk hier voor meer informatie.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen
account, maak dan hieronder een account aan.
Lees ook de spelregels.