Het omgaan met agressie in de spreekkamer van de bedrijfs- en verzekeringsarts vereist nogal wat vaardigheden in conflictbeheersing en communicatie. Bedrijfs- en verzekeringsartsen moeten getraind zijn in het herkennen van tekenen van agressie en in staat zijn om op een professionele en empathische manier te reageren om de beste zorg te bieden aan hun cliënten. Het 20e TBV congres op 13 maart 2024 gaat over agressie in de spreekkamer van de bedrijfs- en verzekeringsarts.
Is agressie de baas?
Experts uit de praktijk nemen u mee in het thema agressie in de praktijk van bedrijfs- en verzekeringsartsen.
- Directeur behandelzaken van de Waag en bijzonder hoogleraar forensische orthopedagogische diagnostiek en behandeling (UVA), Larissa Hoogsteder, gaat in op waarom mensen agressief zijn.
- Psycholoog-trainer Frank van As vertelt hoe je praktisch omgaat met agressie op de werkvloer.
- Klinisch psycholoog en bijzonder hoogleraar Antisociaal gedrag, Psychiatrie en Maatschappij, Arno van Dam, deelt waarom mensen zich grensoverschrijdend, antisociaal of asociaal gedragen en hoe u hiermee om kunt gaan.
- Agressie- en conflictexpert Caroline Koetsenruijter laat u zien wanneer gedrag agressie wordt, hoe u vriendelijk duidelijk grenzen stelt en melding van agressie maakt.
Omgaan met agressie in de spreekkamer
Het 20e TBV congres biedt inzichten in de psychologische achtergrond van agressie, waardoor bedrijfs- en verzekeringsartsen beter in staat zijn om agressief gedrag te evalueren en aan te pakken.
Schrijf u nu in om deel te nemen en uw kennis te verrijken!
Meer informatie
20e TBV congres
Is agressie de baas?
Woensdag 13 maart 2024
Van der Valk Hotel Utrecht
Bekijk het programma van het 20e TBV Congres >>