Uit het onderzoek komt naar voren dat de meeste ondervraagde huisartsen en bedrijfsartsen Patiëntoverleg wel zouden willen gebruiken. Ook zien ze het als een oplossing om de samenwerking te verbeteren. Toch wordt de applicatie bijna niet gebruikt en vindt het meeste contact schriftelijk of telefonisch plaats. Dat komt vooral omdat zowel huisartsen als bedrijfsartsen vaak niet weten dat Patiëntoverleg bestaat. Hoewel de privacy van de werknemers is veiliggesteld, maken sommige bedrijfsartsen zich hier zorgen over. De werknemer moet hen eerst toestemming geven voor er contact met de huisarts kan zijn. De ondervraagde huisartsen en bedrijfsartsen stellen voor hen er regelmatig aan te herinneren dat de applicatie bestaat en welke voordelen deze biedt. Geïnteresseerd in de app? Kijk dan hier. Het onderzoek van het RIVM lezen? Klik dan hier.
Weinig belangstelling voor beveiligde chatfunctie tussen bedrijfs- en huisarts
Patiëntoverleg, de beveiligde chatfunctie ingebouwd in ZorgDomein, wordt positief beoordeeld maar slechts weinig gebruikt. Dat concludeert het RIVM dat onderzocht of huisartsen en bedrijfsartsen de chatfunctie gebruiken en wat ze er van vinden.